Witaj gość

Zaloguj / Zarejestrować

Welcome,{$name}!

/ Wyloguj
polski
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Dom > Aktualności > Linoskoczek z zamkniętym okiem? O konserwatywnym ataku JDI na panele OLED przez 7 lat

Linoskoczek z zamkniętym okiem? O konserwatywnym ataku JDI na panele OLED przez 7 lat

Od kwietnia tego roku informacje o „planie ratunkowym” Japan Display Inc prawie się nie zatrzymały. Niektórzy twierdzą, że przyczyną katastrofy jest to, że JDI przykleja się do panelu LCD i nie uznaje, że obecny rynek nie jest już zdominowany przez LCD. To jest. Ale tak naprawdę, już w 2012 r. JDI postanowił wykorzystać rok, aby osiągnąć masową produkcję paneli OLED, ale dlaczego JDI wciąż się rozwija w ciągu ostatnich siedmiu lat?

Ogólnie rzecz biorąc, są to tylko dwa problemy związane z kapitałem i technologią, ale czasami są zbyt „samowystarczalne”, a zbyt „sukcesy” ostatecznie staną się chronicznym samobójstwem.

Powtarzany plan masowej produkcji i zerowy harmonogram

W 2011 r. Japoński przemysł paneli stał się coraz bardziej powolny, a rząd Japonii skłonił Sony, Toshibę i Hitachi do zintegrowania działalności w zakresie paneli LCD i założył Japan Display Inc.

Można powiedzieć, że JDI na początku jego tworzenia było pełne ambicji.

W 2012 r. Firma Nikkan Industry News poinformowała, że ​​JDI planuje masową produkcję paneli OLED w drugiej połowie 2013 r., Głównie na urządzenia mobilne, takie jak smartfony. W tym czasie japońskie media podały, że JDI planuje zwiększyć pojemność paneli OLED o około 100 miliardów jenów (około 6,489 miliardów RMB), aby dogonić Samsung Display, który jest liderem na rynku.

W tym czasie JDI uruchomił próbną linię produkcyjną w fabryce Mobara i fabryce Dongpu w Japonii i nadal rozwija panele OLED. Chociaż serwis Nikkei News wskazał, że panele OLD JDI będą produkowane masowo najwcześniej w 2014 roku. Co ciekawe, do 2019 r. Nowy dyrektor generalny JDI, Kikuoka, powiedział, że JDI wreszcie wprowadzi na rynek swój pierwszy produkt OLED.

Zgadza się, to pierwszy. JDI w końcu wprowadza wyniki na panele OLED od wielu lat.

Czym zajmuje się JDI od 2014 do 2019 roku?

W rzeczywistości właśnie ustanowione działanie JDI jest bardzo częste. W 2012 r. JDI wprowadził 4,5-calowy panel OLED o rozdzielczości 1280 x 720. W 2013 roku JDI ogłosiło opracowanie 5,2-calowego panelu OLED Full-HD dla smartfonów o najwyższej wówczas rozdzielczości (1920x1080). Jednocześnie JDI powiedział, że planuje masową produkcję za dwa do trzech lat i ma nadzieję na przełamanie sytuacji zdominowanej przez Samsung Electronics z Korei Południowej.

Jednak w ciągu ostatnich dwóch lat do 2015 r. JDI nadal nie produkowało masowo, ale można to zobaczyć w japońskich mediach w niektórych lokalnych fabrykach paneli: wydajność paneli nie jest dobra, trudno jest masowo produkować; Zapotrzebowanie na OLED można zwiększyć, nie wiadomo, konserwatywny. Strategia jest bezpieczniejsza; kosztu nie można zmniejszyć ...

Nie ma znaczenia, że ​​nie ma postępu, ponieważ na rynku w tym czasie tylko Samsung Display i LGD mogą masowo produkować elastyczne panele OLED. Z perspektywy globalnej rynek ten jest jeszcze w powijakach, a wielu potencjalnych sprzedawców czeka na taką możliwość.

Zdecydowany przyjść, ale bez siły, bez pieniędzy

Do 2016 roku, gdy producenci smartfonów zaczęli zmieniać ekrany LCD na ekrany OLED, zamówienia JDI na ekrany LCD gwałtownie spadły, a spowolnienie sprzedaży iPhone'a spowodowało pogorszenie koniunktury w japońskiej firmie wyświetlającej.

W rzeczywistości od czasu notowania JDI nie złamało klątwy strat operacyjnych. Minister gospodarki i ekonomii japońskiego rządu, Shi Geng Hongcheng, powiedział nawet, że jeśli JDI, który stracił dwa lata, opierał się na zamówieniach Apple, rząd nie wykluczyłby sprzedaży akcji.

Ale dla JDI, którego połowa przychodów pochodzi z działalności Apple, poleganie na Apple wydaje się być sposobem na łatwiejsze życie. Chociaż Apple nie wskazało, że będzie używać ekranów OLED w nowych telefonach, niektórzy analitycy przewidują, że nowa maszyna Apple w 2018 roku może używać wyświetlaczy OLED. Podobnie JDI ma nadzieję na zajęcie zamówień Apple i ożywienie wzrostu w odpowiednim czasie.

W rezultacie JDI po raz kolejny ogłosiło, że masowa produkcja paneli OLED rozpocznie się w 2018 roku. W tej chwili Samsung nie jest już jedynym w tej dziedzinie. LG Display i chińska fabryka paneli reprezentowana przez BOE zaczęły dzielić rynek.

Jednocześnie JDI planuje zainwestować 50 miliardów jenów w uruchomienie linii produkcyjnej paneli OLED w fabryce w Maoyuan, która ma zostać uruchomiona wiosną 2017 roku. Jednocześnie planuje zwiększyć miesięczną produkcję do 5 milionów sztuk w 2018 r., Akumulując w ten sposób technologię masowej produkcji. Na tle wiodącego rynku Samsung, LGD i inne koreańskie fabryki.

Jednak w tamtym czasie firma Nikki Industrial News przeprowadziła wywiad z zakładem produkcyjnym paneli firmy i dowiedziała się, że JDI nadal ma problemy z finansowaniem przy budowie kompletnej linii produkcyjnej paneli OLED.

Ponadto anonimowi ludzie z JDI ujawnili także Nikkan Industrial News, że część technologii testowej linii produkcyjnej nie nadaje się do produkcji masowej i dyskutuje o zastosowaniu technologii podobnej do koreańskich producentów. Ale nawet jeśli współpracuje z innymi dostawcami w celu przezwyciężenia trudności, JDI wciąż stoi przed dylematem - nie wiadomo, czy największy akcjonariusz, Agencja Inwestycji w Innowacje Przemysłowe (INCJ) i inne rządy zgodzą się.

Chociaż technologii nie można znaleźć, fundusze można w końcu wypłacić. W grudniu 2016 r. JDI ogłosiło, że otrzymał zastrzyk gotówki w wysokości 75 miliardów jenów INCJ (około 4,866 miliardów RMB) i powiedział, że wykorzysta fundusze na rozwój technologii OLED.

Po zatrzymaniu rynek przestaje istnieć

Pomimo znacznych inwestycji w panele OLED, JDI jest nadal przekonany, że jego panele LCD mogą mieć absolutną przewagę, w połączeniu ze spekulacjami rynkowymi, popyt na panele OLED nie osiągnął jeszcze „pełnego rozkwitu”. Dlatego JDI nie jest zbyt pilne.

Jednak rzeczywistość jest zawsze okrutna. W 2017 roku iPhone X, który przeszedł na ekran OLED, spowodował frustrację JDI. Zamówienia na Apple zostały obrabowane, JDI zreorganizował krajowe i zagraniczne linie produkcyjne, a zwolniono ponad 3700 pracowników. Konserwatywna ofensywa JDI na panele OLED już ją ochłodziła - polegając w dużej mierze na zamówieniach Apple, Apple nie pożegnał się z wyświetlaczem LCD JDI.

Można powiedzieć, że silne poleganie na Apple jest jednym z powodów, dla których JDI zostało zrujnowane do dziś. Ale jak mówi przysłowie, poleganie na ludziach jest gorsze niż poleganie na sobie. Ostatecznie JDI jest nadal zbyt „pewny siebie”, samowystarczalny w dominującej technologii LCD; kosztem własnej prawości, gdy dojrzewa rynek paneli OLED, zawsze możesz zabić w cholerny sposób. Jeśli to rozumiesz, możesz tylko powiedzieć, że JDI jest zbyt naiwny.

W 2018 roku JDI po raz kolejny zaczęło rozważać opóźnienie masowej produkcji paneli OLED. Głównym powodem jest to, że popyt na panele OLED nie wykazał szybkiego wzrostu, zgodnie z oczekiwaniami, a panele LCD zaczynają wykazywać oznaki ożywienia.

Innym ważnym powodem jest to, że cena paneli OLED firmy Samsung jest bardzo wysoka. Według raportów koszt każdego panelu iPhone'a X osiągnął 110 USD, a szacuje się, że wynosi od 120 do 130 USD. To prawie produkcja iPhone'a X. Jedna trzecia całkowitego kosztu. Jeśli koszt przekroczy oczekiwania, zostanie oczywiście przeniesiony na konsumentów. Słaby popyt na iPhone'a X sprawi, że JDI będzie „szczęśliwy”.

W tym roku Apple zaczęło „wracać do wyświetlacza LCD”. Oprócz wyświetlacza Samsunga, który jest głównym dostawcą panelu OLED firmy Apple, panel LCD iPhone'a 11 jest dostarczany przez LGD, Sharp i JDI.

Japan Display Co., Ltd. ma nadzieję na wymianę zamówień na duże zmiany. 30 marca JDI dokona przeglądu kwestii planowania funduszu o wartości ponad 50 miliardów jenów w zarządzie, w tym co najmniej 30 miliardów jenów (około 1.943 miliardów juanów). Podwyższenie kapitału zostanie wykorzystane na zakup materiałów i koszty sprzętu produkcyjnego wymaganego do zwiększenia produkcji paneli LCD.

Jednak zamówienia panelu LCD w iPhonie 11 nie były zgodne z oczekiwaniami, a niesprawnego JDI nie udało się zapisać. Według raportu Nikkan Kogyo Shimbun z 13 września, fabryka JDI w Baishan w prefekturze Ishikawa do produkcji ekranów LCD do iPhone'a zostanie zawieszona na czas nieokreślony.

Fabryka Baishan, która została uruchomiona w grudniu 2016 r., Jest najbardziej zaawansowaną fabryką JDI, a większość funduszu budowlanego w wysokości około 170 miliardów jenów jest dostarczana przez Apple w formie przedpłaty. Jednak ze względu na przyjęcie paneli OLED przez Apple szybkość działania zakładu w Baishan jest powolna.

Nie znam przyszłej japońskiej firmy wyświetlającej

Chociaż JDI nie określiło jeszcze, czy w pełni produkować panele OLED, w obecnym widoku JDI konieczne jest zdobycie wystarczających środków na ratowanie. Nadszedł plan inwestycyjny i opuszczenie JDI nie jest małym ciosem.

Już w grudniu 2018 r.NHK TV Japan zacytowała osoby zaznajomione ze sprawą, mówiąc, że JDI negocjuje z konsorcjum chińskich firm i funduszy w celu zaakceptowania inwestycji o wartości około 50 miliardów jenów, największego akcjonariusza JDI Japan. Agencja Inwestycji w Innowacje Przemysłowe (INCJ) również rozważa uzyskanie pomocy finansowej.

Do kwietnia tego roku JDI ogłosiło, że otrzyma zastrzyk kapitału w wysokości 117 miliardów jenów od chińskich inwestorów i INCJ. Ale potem chińscy inwestorzy sukcesywnie wycofywali swój kapitał, a przemysł zwrócił swoją uwagę na Apple. W październiku prezes JDI Kikuoka był optymistą, że otrzyma do 50 miliardów jenów inwestycji od głównych klientów, Apple Inc. i obecnych firm. Powiedział także, że ma nadzieję osiągnąć cel, jakim jest pozyskanie 50 miliardów jenów do końca listopada.

Jeśli finansowanie pójdzie dobrze, JDI może być nieco ulgę. Następnie musimy nadrobić zaległości i wypełnić lukę w polu OLED przez siedem lat. Ponieważ Apple planuje w pełni przełączyć się na wyświetlacz OLED w 2020 r., Pozostało niewiele czasu na JDI!