Dom > Aktualności > Niemieccy naukowcy opracowują niewidzialne panele słoneczne do górnej części samochodu

Niemieccy naukowcy opracowują niewidzialne panele słoneczne do górnej części samochodu

Aby poprawić przebieg pojazdów elektrycznych lub hybrydowych pojazdów elektrycznych, wielu producentów zaczęło instalować panele słoneczne w dachu, masce i innych miejscach, ale moduły słoneczne są zwykle ciemnoniebieskie lub jasnoniebieskie, z różnorodną farbą Kolory są zawsze uderzenie w twarz, a niemieccy naukowcy opracowali „chude” panele słoneczne, takie jak ninja.

Ostatnio pojawiły się samochody wyposażone w panele słoneczne, takie jak holenderski startup Lightyear, który uruchomił maskę, samochód elektryczny z dachem do tylnej pokrywy o powierzchni 5 metrów kwadratowych i sprawnością konwersji 20% paneli słonecznych. Oczekuje się, że w 2021 r. SonataHybrid, która jest wyposażona w panele słoneczne w Hyundai Motor, została również uruchomiona w Korei Południowej.

Jednak panele słoneczne stosowane przez powyższe firmy nie mogą pasować do koloru karoserii, głównie ciemnoniebieskie panele słoneczne. Dla tych, którzy zwracają większą uwagę na ogólną estetykę, panele słoneczne mogą zostać znacznie odjęte. W tym celu niemiecka instytucja naukowo-badawcza FraunhoferISE opracowała nowe panele słoneczne pokryte specjalnymi pigmentami, które pozwalają na zmianę koloru paneli słonecznych za pomocą różnych farb.

Specjalny pigment nazywa się MorphoColor, inspirowany motylem Morpho. Te motyle, które pojawiają się w lesie deszczowym i świecą olśniewającym metalicznym błękitem. W rzeczywistości łuski na skrzydłach nie mają określonego „koloru”. Skale są wyjątkowe. Metoda jest przystosowana do generowania koloru przez dyfrakcję i rozpraszanie światła, dzięki czemu kolor będzie się zmieniać pod różnymi kątami. Etykieta przeciwdziałająca fałszerstwom i bańka na banknocie to podobne pojęcia.

Dlatego za pomocą specjalnych powłok panele słoneczne są prawie niewidoczne i mogą pasować do korpusu o różnych kolorach. Chociaż pigment zmniejszy wydajność o około 7%, pomoże zwiększyć zakup dachów słonecznych. Zespół ważył oba i uważał, że warto, powiedział Martin Heinrich, szef działu energii słonecznej w FraunhoferISE, możliwość koloru jest prawie nieograniczona.

Nowy panel słoneczny wykorzystuje metodę monokrystalicznego połączenia krzemu (połączenie gontowe), a monokrystaliczne krzemowe ogniwa słoneczne zachodzą na siebie i są mocowane za pomocą kleju przewodzącego prąd elektryczny. Kleje te mogą być stosowane jako przewodniki elektryczne i nie ma potrzeby instalowania przewodów, które mogą skutecznie zmniejszać tłumienie rezystorów, a także unikać cieni na złączach elektrycznych, mogą zwiększyć wydajność modułu o 2%.

Według eksperymentów zespołowych nowe panele słoneczne wytwarzają około 210 W na metr kwadratowy, co może zmniejszyć zużycie paliwa o 10% i zwiększyć przebieg o około 10%. Zespół współpracował również z firmami transportowymi i faktycznie przetestował na drodze, instalując na 6 dużych ciężarówkach. Nowe panele słoneczne są również mierzone za pomocą promieniowania, czujników temperatury i GPS. Eksperymenty wskazują, że każdego roku można wytworzyć od 5000 do 7 000 KWh energii elektrycznej.

Chociaż bez względu na to, jak mocne są panele słoneczne, nadal pełnią tylko funkcje pomocnicze. Samochody nadal nie mogą napędzać 100% nowej energii i nie mogą się równać z tradycyjnymi samochodami z paliwem, ale są to dobre sposoby na ograniczenie emisji dwutlenku węgla.