Dom > Aktualności > Intel będzie wspierać przyspieszenie sprzętowego śledzenia promieni na procesorach graficznych Xe w

Intel będzie wspierać przyspieszenie sprzętowego śledzenia promieni na procesorach graficznych Xe w

  W wpisie na blogu o konferencji graficznej FMX w tym tygodniu Intel oficjalnie opublikował oficjalne informacje o nadchodzącej obsłudze sprzętowego śledzenia promieni Xe GPU. Chociaż jest to bardzo krótkie, wystarczy potwierdzić, że Intel zapewni jakąś formę oświetlenia sprzętowego. Przyspieszenie śledzenia - ale tylko obejmujące GPU centrum danych. Oryginalny tekst jest bardzo krótki: „Wspaniale jest udostępniać mapę drogową zoptymalizowanego renderowania centrum danych Intel Xe Architecture, w tym obsługę akceleracji sprzętowej ray tracing dla rodziny interfejsów API i bibliotek Intel Rendering Framework”.

Intel nie ujawnił, czy obsługa sprzętu ray tracing pojawi się w GPU pierwszej generacji centrum danych Xe, co oznacza, że ​​prawdopodobnie pojawi się w następnej generacji. Intel nie określa wyraźnie znaczenia akceleracji sprzętowej, ale ponieważ wyraźnie wspomina o „przyspieszeniu sprzętowym”, a nie „wsparciu”, można się spodziewać rzeczywistego sprzętu używanego do testowania akwizycji danych, zwłaszcza dla procesorów graficznych w centrach danych. Takie wysokiej klasy produkty.

Post na blogu Intela wskazywał, że firma wykorzysta podejście „cała platforma” do śledzenia promieni podczas korzystania z procesora i procesora graficznego do wykonania zadania. Tak więc, chociaż procesor graficzny będzie ważną częścią wysiłków Intela zmierzających do poprawy wydajności śledzenia promieni, firma będzie dążyć do wykorzystania tradycyjnych procesorów do przyszłych działań w zakresie śledzenia promieni. Nic więc dziwnego, że firma chce wykorzystać te (i inne nowe technologie procesorowe) do pracy z procesorem.