Witaj gość

Zaloguj / Zarejestrować

Welcome,{$name}!

/ Wyloguj
polski
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Dom > Aktualności > Nowy dostawca iPhone ToF potwierdzony! Szczyty popytu w drugiej połowie przyszłego roku

Nowy dostawca iPhone ToF potwierdzony! Szczyty popytu w drugiej połowie przyszłego roku

Tempo komercjalizacji 5G sprawia, że ​​rynek cichych smartfonów powraca do życia. Gdy producenci terminali zaczynają badać scenariusze zastosowań 5G, łańcuch dostaw wkrótce zapoczątkuje nowy punkt zwrotny w zakresie wydajności.

Wśród nich fotografia AI jest jedną z aplikacji, z których korzystają nadal światowe marki terminali pierwszej linii. W erze 5G ta aplikacja stała się głównym celem sieci przemysłowej do współpracy z markami telefonów komórkowych w celu uzyskania aktualizacji. Ponadto Apple, jeden z gigantów branży, wielokrotnie powtarzał, że AR stanie się kierunkiem rozwoju przyszłych smartfonów.

Warto zauważyć, że uaktualnienie dwóch wyżej wymienionych scenariuszy aplikacji jest nierozerwalnie związane z błogosławieństwem technologii wizyjnej 3D. Jednocześnie wiadomość, że Apple zastosuje 3D ToF w nowej generacji iPhone'a, podsyciła także dyskusję branży na ten temat.

LG / Sharp podzielił nowe zamówienia na moduły iPhone ToF

Kilka dni temu analitycy Barclays opublikowali raport po spotkaniu z producentami łańcucha dostaw Apple w Azji. Raport pokazuje, że zarówno Pro, jak i Max nowej serii Apple iPhone'a wydanej w 2020 roku będą wyposażone w tylną kamerę 3D (ToF).

W rzeczywistości od dawna krążą plotki, że ToF zostanie zastosowany w nowym iPhonie. Jiwei zweryfikował również łańcuch dostaw i dowiedział się, że Apple rzeczywiście doda obiektyw ToF do nowego tylnego aparatu, podczas gdy przedni aparat rozpoznawania twarzy jest nadal używany. Zastosowano technologię światła strukturalnego 3D.

Według osób zaznajomionych ze sprawą, Apple planuje nosić cztery tylne aparaty w dwóch wersjach nowej serii iPhone, w tym obiektyw AF, obiektyw szerokokątny, ultraszerokokątny i obiektyw 3D ToF.

Warto wspomnieć, że po włączeniu do łańcucha dostaw aparatów iPhone, po latach opadów Ophelia z powodzeniem otrzymała zamówienie na tylną kamerę iPhone'a nowej generacji. Jednak moduł 3D ToF zastosowany w nowym iPhonie jest nadal dostarczany przez Sharp (Hon Hai) i LG, a laser VCSEL w połączeniu z ToF jest niezależnie projektowany przez Apple Inc.

Jednak wzrost popytu może nie odgrywać istotnej roli w zwiększaniu wydajności dostawców.

Można sobie wyobrazić, że oprócz samej aplikacji, jednym z głównych powodów, dla których Apple Inc. wybiera kamerę 3D ToF, jest to, że ToF ma bardziej opłacalną przewagę niż światło strukturalne 3D.

Jiwei.com wie z rynku, że obecna średnia cena modułu światła strukturalnego 3D prawie osiąga ponad 20 USD, podczas gdy cena jednostkowa modułu ToF jest zasadniczo utrzymywana na poziomie około 10 USD. Z punktu widzenia producentów terminali zmniejszenie kosztu telefonu komórkowego o 10 USD stanowi ogromną korzyść dla ogólnej kontroli kosztów.

W ostatnich latach, wraz ze spadkiem wielkości sprzedaży na rynku iPhone'a, Apple musi się poprawić poprzez obniżenie cen, co oznacza również, że kontrola cen w łańcuchu dostaw firmy stanie się bardziej rygorystyczna. Poinformowano, że tym razem Apple określiło zakup materiałów iPhone'a nowej generacji, a zakład montażowy musi jedynie zgłosić cenę montażu na podstawie podstawowych informacji.

Wcześniej Tianfeng Securities miał statystyki, że w latach 2008-2018 przychody wielu krajowych dostawców Apple'a z akcji A rosły z roku na rok, ale marża zysku brutto malała z roku na rok. Dochód operacyjny głównych dostawców Apple wzrósł z 625 milionów juanów do 19 603 milionów juanów, przy CAGR na poziomie 41,13%; marża zysku brutto spadła z 31,65% do 20,22%, a CAGR wyniósł -4,38%. Konkurencja nasiliła się i podjęto więcej działań montażowych.

Popyt może wybuchnąć w drugiej połowie przyszłego roku

Ponadto, oprócz zalet opłacalności, jednym z niedociągnięć, za które wcześniej krytykowano ToF, jest to, że dokładność rozpoznawania w niewielkiej odległości jest nieco gorsza niż światło ustrukturyzowane.

W odpowiedzi na ten problem Jiwei.com dowiedział się z wywiadów z wiodącymi krajowymi producentami modułów ToF, że chociaż TOF nie radzi sobie tak dobrze jak światło strukturalne na krótkich odległościach, to dobrze sobie radzi na dużych odległościach, z tym że może spełniać wymagania tylnej kamery aplikacje Żądanie, dokładność odblokowania twarzy dla ToF zastosowanego w aparacie przednim jest również zadowalająca.

Wskazano również, że oprócz iPhone'a Apple rozszerzy także zastosowanie technologii 3D ToF na inne linie produktów. Powodem jest to, że w porównaniu do zwykłej technologii kamery, ToF może zmienić ekran z czystego obrazu 2D na bardziej przestrzenny obraz 3D. Dzięki połączeniu modułu ToF i tylnej soczewki, ToF może dokładniej spełnić wymagania bezpieczeństwa i doświadczenia w konkretnych scenariuszach zastosowań.

Dlatego źródło podało, że Apple planuje wypuszczenie nowego iPada Pro wyposażonego w tylną kamerę 3D z czujnikiem 3D. Jeśli ToF zostanie przyjęty w wielu liniach produktowych Apple, zwiększą się również szanse dostawców krajowych na uzyskanie zamówień.

Przemysł uważa, że ​​chociaż ToF ma małą bazę na całym rynku kamer, a jego odsetek nie jest wysoki; jednak wraz z przyjęciem iPhone'a i promocją marek terminali pierwszej linii, takich jak Huawei, OPPO, vivo i Samsung, rynek branży dla ToF Perspektywy są dość obiecujące i przewiduje się, że nastąpi znaczny wzrost w drugiej połowie przyszłego roku.

Chociaż wpływ iPhone'a na innowacje produktowe znacznie spadł w ciągu ostatnich dwóch lat, nie można zaprzeczyć, że Apple nadal przewyższa większość marek urządzeń końcowych pod tym względem. Teraz, gdy obóz ToF ma błogosławieństwo iPhone'a, szanse na popularyzację na dużą skalę w przyszłym roku również wzrosną, ale może mu również towarzyszyć spadek kosztów produktu i cen sprzedaży.