Witaj gość

Zaloguj / Zarejestrować

Welcome,{$name}!

/ Wyloguj
polski
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Dom > Aktualności > Reuters: Jeśli Qualcomm wygra sprawę antymonopolową FTC, chipy 5G do samochodów mogą wzrosnąć

Reuters: Jeśli Qualcomm wygra sprawę antymonopolową FTC, chipy 5G do samochodów mogą wzrosnąć

W piątek (29) niemiecki producent części samochodowych Continental i fabryka części samochodowych Toyota Denso oświadczyły, że jeśli Qualcomm będzie nadal pobierać opłaty za rynek z wysokimi licencjami 5G, może to spowodować, że samochody z szybkimi samochodami 5G będą rosły Koszty rosnące zaszkodzą interesom dostawców samochodów .

Oprócz dwóch głównych dostawców części samochodowych przedstawiciele handlowi, tacy jak BMW, Ford, Toyota i General Motors, stwierdzili również, że Qualcomm obciążył rynek niewłaściwymi patentami na licencję 5G. Zaszkodzić interesom odpowiednich producentów samochodów.

Federalna Komisja Handlu oskarżyła amerykańskiego producenta układów scalonych Qualcomm (QCOM-US) o skorzystanie z patentów na układy 5G, nadużywanie ekskluzywnej pozycji na rynku i obciążanie rynku niewłaściwie wysokimi kwotami pozwoleń na patent 5G. Obecnie decyduje, czy jego zachowanie zmonopolizuje rynek i nałoży grzywny.

Dostawcy i producenci części samochodowych złożyli skargę do FTC w piątek (29), stwierdzając, że jeśli Qualcomm wygra sprawę antymonopolową, koszt chipów samochodowych wyposażonych w szybką komunikację 5G może wzrosnąć.

Niemiecki producent części samochodowych Continental powiedział, że zrezygnował z używania układów 5G opracowanych wspólnie przez Qualcomm, MediaTek i Samsung, aby uniknąć ryzyka nałożenia kar antymonopolowych.

Denso, spółka zależna Toyota Motor Corporation i niemiecka marka koni, wspólnie uważają, że Qualcomm jest bardziej skłonny udzielać licencji na patenty 5G producentom samochodów, które kosztują dziesiątki tysięcy dolarów, niż producentom części samochodowych o niskich dochodach.

Rywal Intel (INTC-US) również wywiera presję na Qualcomm w piątek, twierdząc, że Qualcomm wypchnął Intel z rynku układów 5G dzięki przewadze. Chociaż firma sprzedała Apple chipsetowi smartfona, Intel twierdził, że decyzja spowodowała, że ​​firma poniosła miliardy dolarów. „

Rozumie się, że pozew złożony przez FTC przeciwko Qualcomm rozpocznie się w styczniu przyszłego roku.

Qualcomm odmówił komentarza.